IZS a JPO
Metodické listy
Bojový
řád jednotek požární ochrany - metodické listy
K prohlížení metodických listů je nutno mít nainstalován prohlížeč Adobe Acrobat Reader
(volně ke stažení na adrese
http://www.amsoft.cz/Produkty/Adobe/acrobat/readstep.
Použití jednotek PO v závislosti na stupni vyhlášeného
poplachu, charakteristika stupòů.
I.
Systém LHS byl poprvé zřízen v roce 1993 a od
této doby odhalily letouny a vrtulníky do něj zapojené mnoho požárů a výrazně pomohly s hašením těch obtížných.
Na základě ustanovení § 5 a § 7 odst. 2 zákona č. 133/1985 Sb.
Od začátku června roku 2006 znovu funguje systém
letecké hasičské služby (dále LHS) v plném rozsahu. Letouny a vrtulníky zapojené do LHS v letním období zajišují hlídkovou činnost nad oblastmi, kde hrozí zvýšené nebezpečí vzniku lesních
požárů.
Od začátku června letošního roku znovu funguje systém letecké hasičské služby (dále LHS) v plném rozsahu.
Při řízení zásahu velitel zásahu a jemu
podřízení velitelé JPO organizují spojení.
Při řízení zásahu velitel zásahu a jemu podřízení velitelé JPO organizují spojení. Pokud to technické prostředky umožní, oznámí
velitel JPO, která se dostavila na místo zásahu jako první, operačnímu a informačnímu středisku nebo místu odkud byla JPO vyslána, příjezd na místo zásahu a potvrdí nebo upřesní místo zásahu.
Výběr povinností řidiče
hasičskéhou automobilu z řádu strojní služby.
Základní povinnosti strojníka
řidič nebo strojník je povinen každou indispozici, která snižuje jeho
schopnost k řízení nebo obsluze techniky, neprodleně nahlásit přímému nadřízenému.
Za bezpečnost jízdy odpovídá řidič nebo strojník. Velitel ani jiný člen posádky nesmí
omezovat pravomoc a povinnost řidiče nebo strojníka.
Jednotná
barevná úprava vozidel, vybavených zvláštním výstražným zvukovým a světelným zařízením, zjednodušuje orientaci ostatních účastníků silničního provozu. Dá se tedy říci, že do určité míry zvyšuje
bezpečnost jejich jízdy.
Při hledání vhodné barevné kombinace zásahových požárních automobilů se musí přihlížet i ke kontrastu užitých barev.
Dělením zásahových požárních
automobilů je jejich členění na jednotlivé hmotnostní třídy.
Dělením zásahových požárních automobilů je jejich členění na jednotlivé hmotnostní třídy. Evropské předpisy však
nepočítají se zásahovými požárními automobily s hmotností pod 2 000 kg. Proto toto členění začíná národní hmotnostní třídou „UL“ (velmi lehké) pro automobily, nepřevyšující největší
technicky přípustnou hmotnost 2 000 kg.
Mapy pokrytí Moravskoslezského kraje jednotkami PO
kategorie JPO1, JPO2, JPO3 (do kategorie JPO3 spadá i náš sbor) a JPO5.
Každý druh jednotky PO má pro účely
operačního řízení určitou hodnotu. Tato hodnota vypovídá o schopnosti jednotky PO zahájit a provádět plnění úkolů v operačním řízení na místě zásahu.
Provádí se ve smyslu § 21 zákona č.
239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů
Provádí se ve smyslu § 21 zákona č. 239/2000 Sb.
Co to vlastně je Integrovaný záchranný systém, proč
vznikl a koho koordinuje?
Co to je
IZS?
Koho IZS koordinuje?
Příprava, provedení a vyhodnocení cvičení jednotek PO
Příprava, provedení a vyhodnocení cvičení
kpt. Ing.
Metodické listy
Sbírka pokynů vrchního
požárního rady čR:
č. 20/1996 - Cvičební řád jednotek požární ochrany - technický výcvik, ve znění
Sbírky pokynů VPR čR č.
10/1997
č.
Jak se vykonává služba v jednotlivých kategoriích jednotek PO...
Výkon služby v jednotkách požární ochrany
Jednotka hasičského záchranného sboru kraje
Jednotka hasičského záchranného sboru podniku
Jednotka sboru dobrovolných hasičů
obce
na úseku požární ochrany, integrovaného
záchranného systému a civilního nouzového plánování
Zákony
Nařízení vlády
Vyhlášky MV
Jak se IZS
připravuje na zásah u leteckých nehod
Příprava složek IZS na zásah při leteckých nehodách
kpt. Ing. Josef Fajgar,
MV-generální ředitelství HZS čR
foto autor
Záchranné práce ve výšce a nad volnou hloubkou pomocí lanové techniky (sestup a výstup po laně, pracovní polohování, lezení aj.) jsou postupy, které umožòují použitím
nestandardních prostředků a vybavení bezpečné překonání výškových rozdílů.
Co obsahuje poplachový plán IZS a kde je uložen
Územně
příslušný poplachový plán IZS (dále jen „poplachový plán“), kterým je ústřední poplachový plán IZS nebo poplachový plán IZS kraje.
Pomoc letecké techniky při hašení lesních požárů je
neocenitelná. Jedná se o celou škálu případů, které mohou při požárech lesa nastat.
Letecká hasičská služba
Letecká hasičská
služba (dále jen „LHS“) je službou vlastníkům lesů, zabezpečovanou
Ministerstvem zemědělství ve smyslu ustanovení § 46 odst. 1 písm. g), i) zákona
č. 289/1995 Sb.,
o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon).