Z naší činnosti v roce 2007
Zásah komplikoval především silný mráz, který způsobil problémy
s dýchací technikou.
Jednotka provedla na žádost starosty obce očistu komunikace v nebezpečné zatáčce u kostela pomocí asanačí lišty
Na místě bylo zjištěno, že se jedná o prověřovací cvičení
Starostou obce, který byl na místě, bylo upřesněno místo požáru - jednalo se o zásobník pilin
Velitel jednotky po průzkumu v DT vydal pokyn k zásahu jedním proudem C od CASZásah dýchací technice
Hašení proudem C
První letošní sníh provázel poslední
soutěž roku mladých hasičů - ZPV v Jerlechovicích
Na dnešní soutěži nasbírali naši mladí
hasiči hodně trestných bodů a umístili se na jedenáctém místě. V rámci ligy mladých hasičů Floriánek Cup pak obsadili páté místo.
Mladí hasiči se na soutěži v Lubojatech "chytli" až ve
druhém kole, první pokus nedokončili a obsadili celkové osmé místo.
Na dnešní soutěži v Hostašovicích jsme slavili hned
dvojí vítězství. Nejdříve jsme v základním kole soutěže udělali osobní týmový rekord na poctivě naměřené trati časem 15,07 sekund a ten jsme hned za pár minut vylepšili v soutěži nejlepších pěti
družstev o litr slivovice a to na 14, 60 sekund.
Massag
Na místě kromě nás:
HZS Bílovec
JSDH Bílovec
JSDH TísekJednotka byla na místě zásahu spolu s JSDH Tísek ponechána v záloze, požár neměl
velký rozsah.
Na místě kromě nás
JSDH Kyjovice
JSDH Pustá Polom
HZS MSK CPS Opava
HZS MSK HS Bílovec
Příjezd na místo zásahu komplikoval obtížný terén a omezené prostory (povedlo se
nám o jeden strom ustřelit kliku od nástavby). Máme teï podřené autíčko. Ale prý to má opravit řidič, tak budu dělat jakoby nic...Dodávka vody
Balíky
slámy
Na místě kromě nás
HZS MSK HS Bílovec
JSDH Bílovec
JSDH TísekPo příjezdu na místo byla jednotka ponechána v záloze a po chvíli
odeslána zpět na základnu, síly a prostředky na místě byly vzhledem k nevelkému požáru dostačující.
Na místě JSDH Slatina a HZS MSK HS Bílovec
Jednalo se auto Škoda Felicia
Při výjezdu našeho strojníka z domu (cca 1 km od události) již bylo auto ve 3 stádiu hoření. Do tohoto stádia to ohni netrvá více jak 5 minut. Kdo již
viděl požár automobilu, jistě ví, že většinou nelze mnoho zachránit.
Škoda byla vyčíslena na 100 tisíc koChlazení vraku auta
Doplòování vody
Dnešní požární útok se moc nepovedl. Na videu si můžete všimnout
jednak drobného zaváhání strojníka, ale hlavně fatálních uzlů na levém proudu. Pravý terč byl shozen v čase přibližně 14, 40 s, levý potom o více než vteřinu později.
Letošní terénní vlna nám dala zabrat - neodhadli jsme dobu pro přidání plynu a
"zalili" jsme oba proudaře.
Soutěžilo se ve štafetě 4x60, kde jsme dosáhli času
59,06 sekund a v požárním útoku, kde se nám vinou levého proudaře rozpojilo první B na mašině. Výsledky dodáme, až nám budou dodány, nebo jsme z rodinných důvodů několika členů odjeli hned po
skončení našeho pokusu.
Na této soutěži se nám útok celkem povedl, ovšem na
našich "předkových" bylo vidět, že na okresním kole v PS podali velký výkon a na neděli si už moc sil neschovali.
Letos jsme účast na
okrením kole z rodinných a pracovních důvodů našich členů dlouho zvažovali, nakonec jsme se ale rozhodli zúčastnit se. A neudělali jsme vůbec špatně, protože jsme se - jako už obvykle - umístili
na krásném druhém místě v rámci okresu a ukázali jsme, že z požárního sportu pořád ještě umíme i něco jiného, než útok na 2B s úzkými h
Dnes jsme soutěžili v Pustějově. V
kategorii veteránů - mužů nad 35 let - jsme obsadili první místo časem 18,84. V kategorii mužů jsme kapánek nestihli doběhnout na to pravé místo a obsadili jsme čtvrtou opzii časem 16,20.
Organizačně nás soutěž trošku překvapila při předávání cen - ačkoli na pozvánce byli veteráni uvedeni, hasiči z Pustějova "s ni
Dnešní soutěží zahájili mladí hasiči svou
soutěžní sezónu a zároveò další ročník ligy Floriánek Cup 2007.
Do soutěže jsme sice postavili dvě družstva, ale počítal se čas pouze prvního, protože jsme v
"béčku" použili zadek z "áčka", aby si to naši nováčci vyzkoušeli.
Celkové výsledky soutěže
Na dnešní soutěži jsme poprvé otevřeli i
kategorii veteránů - mužů nad 35 let, pro kterou jsme uzráli. Vzhledem k tomu, že jsme se zúčastnili jako jediní jsme ji s přehledem vyhráli a to časem, kterým by se dalo konkurovat v nejedné
běžné soutěži.
Družstvo mužů zažilo organizační smůlu - ačkoli jelo úplně nakonec, časomíra si vybrala svůj je
11.04.2007
Než se nám vrátí
naše auto z přestavby, pojïme si o něm něco povědět. Naše Škoda 706 RTHP CAS 25 sjela z výrobní linky teprve v roce 1984, patří tedy mezi poslední vyráběné
"trambusy" a řadí se mezi ty nejmladší kousky v okolí. Ve stejném roce, kdy byl vyroben podvozek, dostal také účelovou požární nástavbu z národního podniku Karosa Vysoké Mýto.