Jak jsme již
informovali, vozidlo absolvovalo výměnu motoru, převodovky a řízení – vše z řady MT. Dále byl přestavěn systém brzd – z jednookruhového na dovouokruhový. Zároveò s touto přestavbou byly na
naše přání vyrobeny dvě skříně s výklopnými dveřmi v bocích
nástavby (za inspiraci a fotonávod, jak na to, děkuji Soptíkovi z Horního
Maršova).
Vozidlu jsme ovšem během onoho
roku, co se nám vrátilo, nedali pokoj a neustále jsme upravovali a upravovali, tamto uřezali, tamto přivařili – prostě se jako u většiny sborů s výborným starším vozem stále něco vylepšuje.
První na řadu přišel nátěr vnitřní strany dveří nástavby a za ním následoval jeden z větších kroků – vyčalounění nových skříní. Jakmile byly skříně hotovy,
vrhli jsme se na montáž úchytů na dýchací techniku, pro níž jsme právě tyto prostory ještě před jejich samotnou výrobou plánovali. S těmito úpravami souvisela i
montáž zářivek na výklopné dveře pro osvětlení prostoru u vozidla. Dalším prvkem, který jsme do nástavby přidali, byly nerezové koše na různorodý materiál,
počínaje hadicemi D, přes vazáky a konče PET lahvemi s minerálkou.
Nemůžu nezmínit drobné kosmetické a praktické úpravy, jako je montáž ochranné
mřížky majáků a rekonstrukce držáků zrcátek, vyvedení přípojky pro plnění tlakovým vzduchem k přední stupačce namísto původního umístění u té zadní nebo
výměna části rozvodů vzduchu ve vozidle z kovových trubek za plastové
tlakové hadice.
Složitější úkoly nás čekaly v zadní části nástavby. Prvním z nich
bylo <a href="foto.php?
cid=316">vytažení výfuku nad úroveò střechy nástavby. Důvod této úpravy byl prostý – originální vyvedení výfuku nebylo zrovna ideálním řešením z hlediska výskytu zplodin blízko vozidla a
pracoviště strojníka. Operace se – možná ne úplně „fajnšmekrovsky“ – zdařila a cíl byl splněn, a už je provedení třeba i trochu méně správné. V této oblasti je ještě v přípravě nerezový nástavec
bránící spálení o výfuk a usměròující vývod zplodin mimo půdorys
vozidla.
Druhým úkolem souvisejícím se zadní části byla nejnovější úprava –
vyvedení
výtlaků z čerpadla pod nástavbu (a tím i uvolnění zadních bočních skříní pro další využití) a výměna současných ventilů za kulové. Součástí této úpravy bylo vyvedení „odbočky“ se samostatným
kulovým ventilem pro hadici C s turboproudnicí k jednomu z výtlaků. Tato větev je stále zavodněná a slouží pro rychlý zásah. Levá zadní skříò bude po dodělání podlahy využita pro další technické
prostředky.
I nadále máme v oblasti úprav spoustu plánů – a už jde
o kompletní reorganizaci umístění technických prostředků v levé
přední skříni – včetně výroby nových úchytů,
popřípadě regálů, stejně jako nové uchycení motorové pily, vývod pro asanační lištu k přednímu nárazníku, výroba podlahy v pravé zadní skříni, předělání řazení „půlek“ z pneumatického na
elektropneumatické, montáž reproduktoru a mikrofonu radiostanice do prostoru čerpadla, rekonstrukce osvětlení prostor nástavby – stejně jako v případě bočních skříní budou i v ostatních zářivky,
drobné nátěry, zatmelení děr po původních zrcátkách a podobné „drbky“. Vše bez časového plánu a některé ze zmiòovaných věcí zatím jen ve stádiu úvah – jde především o náladu a chu :-) Co se týče
výbavy vozidla – příští rok se uvažuje o nákupu navijáku a
v další pětiletce o výměně výstražných světel za světla s LED
diodami.
Na vozidle, jehož nástavba byla vyrobena pro
převoz vody a hadic je vzhledem k současným požadavkům na hasiče kladeným stále co dělat, ale všechna činnost přináší ovoce a vozidlo nám slouží věrně a spolehlivě.
Aktuality e-mailem