Přestavba CAS


Z naší činnosti - 18.06.2008


Naše CAS prošla přestavbou na typ MTHP

V pondělí 19. března si naši Š706

RTHP CAS25 odvezli „páni doktoři“ na transplantaci srdce a jemu blízkých orgánů. Proběhla výměna motoru za motor Liaz M634 a desetistupòovou převodovku Praga. Zároveò došlo k výměně řízení

za hydraulické řízení Technometra – všechny tři součásti z vozidel řady MT. Z naší CASky tedy je v podstatě MTHP :-)
Dále byly provedeny drobné úpravy a dodělávky, jako např. převedení

podtlakových houkaček na elektropneumatický ventil, oprava čalounění a sedadel v interiéru, výměna pneumatik, výměna hlavních světlometů za halogenové, nové držáky zrcátek včetně ochranných

košů, dve nové skříně v bocích nástavby, výměna brzdového obložení, výfuku, přestavba na dvouokruhový systém brzd a celková revize mazací a vzduchové soustavy vozidla. K zadní levé stupačce byl

vyveden plnící otvor vzduchové soustavy. Přestavbu provedla firma L-Trans z Rožnova pod Radhoštěm a vyšla se vším všudy na přibližně 300 tisíc korun.<br

/>

Po roce od přestavby se mnohé změnilo – např. držáky zrcátek vzaly za své při lesním požáru a pracuje se na nových, přívod pro plnění vzduchu byl předělán k přední stupačce,

výfuk vyveden nad nástavbu a jak uvidíte v brzkých dnech, stále se něco děje :-)

A co je tedy podrobněji nového?

Motor Liaz M634 je čtyřdobý,

kapalinou chlazený řadový šestiválec s rozvodem OHV s přímým vstřikem paliva. Výkon motoru je 156 kW při 2000 ot./min. (starý motor měl 117 kW/1900 ot.), nejvyšší kroutící moment pak 752 Nm při

1400 ot/min (u starého motoru 650 Nm).

Převodovka je typ Praga 10 P 80 s rozváděcí skříní s ozubenými koly s převodem 1,363, kterými je hnací moment převáděn na kloubový křídel a

dále do rozvodovky přední nápravy. Počet převodových stupòů je 10 + 2 zpětné.
Na rozváděcí skříni je namontovaná skříòka pomocného pohonu pro účelovou nástavbu. řazení pomocného pohonu

je pneumatické z kabiny řidiče při vyšlápnutí spojky. Z příruby pomocného pohonu lze odebírat max. kroutící moment 500 Nm.

Spojka je jednokotoučová, suchá s osinkovým obložením,

se vzduchokapalinovým posilovačem.
řízení je levostranné, hydraulické, monoblokové, sloupkové.
Brzdy jsou vzduchové, dvouokruhové.





Fotogalerie k článku