Než se nám vrátí
naše auto z přestavby, pojïme si o něm něco povědět. Naše Škoda 706 RTHP CAS 25 sjela z výrobní linky teprve v roce 1984, patří tedy mezi poslední vyráběné
„trambusy“ a řadí se mezi ty nejmladší kousky v okolí. Ve stejném
roce, kdy byl vyroben podvozek, dostal také účelovou požární nástavbu
z národního podniku Karosa Vysoké Mýto.
Vozidlo nejprve vlastnil PŽV Nový Jičín, než se v prosinci 1986 dostalo hasičům JZD v Ženklavě. Do konce roku 86 CASka ještě stihla zasahovat u dvou požárů. Následujících osm let aktivně
sloužila hasičům z JZD Ženklava jak u požárů, tak u technických
zásahů, především v místě dislokace, ale i v přilehlém okolí.
K nám do Slatiny byla prodána 11. listopadu 1994 za
180 000 korun. Tehdy měla najeto 7221 km. Nahradila tak dosluhující Škodu 706 RTH CAS16, která ještě chvíli postávala opuštěná před zbrojnící a 3. března roku 1995 byla kompletně odstrojena a
odtažena do Polanky, kde se patrně setkala s hydraulickým lisem.
Hned v listopadu 1994 byla na nové CAS provedena výměna olejových
náplní, filtru, čističe vzduchu a vozidlo hladce
prošlo STK a ME. První zásah ve službě našeho sboru si vozidlo odbylo 24. dubna roku 1995, kdy jsme s ním zasahovali u požáru lesa ve Zbyslavicích. Následujícího roku už se 13ti zásahy plně
zapojila do práce naší zásahové jednotky.
Na vozidle také proběhla technická přestavba – CASka dostala agregáty
z modelové řady Š706 MT, jak jste
již byli informováni. Tato úprava ji omladila a prodloužila ji aktivní
život o několik let.
Dne 18. května 2012 si vozidlo odvezli hasiči z Hrabství, noví majitelé
cisterny. Tu nahradila CAS K 25 Liaz L101.
Aktuality e-mailem