Naše prvovýjezdová cisterna byla vyrobena v roce 1990 a svou službu vykonávala nejprve v novojičínské továrně na tabákové výrobky. Okolo roku 2000 byl převeden na stanici HZS v Novém
Jičíně.
V roce 2006 byla Liazka převedena do obce Starý Jičín. Od listopadu 2011 stojí v garážích JSDH obce Slatina, která ji odkoupila za odhadní cenu 73 tisíc korun. Vzhledem ke stavu
automobilu byla následně přímo ve zbrojnici zahájena celková oprava automobilu.
Jedná se o všem dobře známou cisternovou automobilovou stříkačku určenou k přepravě požárního družstva s
příslušenstvím.
Kombinované čerpadlo umožòuje zásah nízkým popř. vysokým tlakem, pro oba režimy lze využít hadicový naviják s tvarově stálou hadicí o délce 50 metrů a turboproudnicí,
umístěný nad čerpadlem. CAS K25 je postavena na podvozku LIAZ 101.860 a osazena vznětovým, kapalinou chlazeným, turbodmychadlem přeplòovaným šestiválcem o objemu 11 940 cm3 a výkonu 189 kW při
2000 ot./min.
O přenos hnací síly motoru na nápravy se stará mechanická převodovka PRAGA 10P80 s 10 rychlostními stupni vpřed a dvěma vzad. Poháněna je standardně zadní náprava, pohon
přední je připojitelný. Obě nápravy jsou vybaveny uzávěrkami diferenciálů. Objem nádrže na vodu je 2 500 l.
Před chladičem v přední části vozu je uchycen lanový naviják o tažné síle 5 400
kg. Umístění navijáku nemění vnější rozměry vozu a lano prochází otvorem v nárazníku s vodícími rolnami.
Vozidlo je vyvedeno v červenobílé barevné úpravě – červený odstín RAL 3024 a bílý
RAL 9003. Modré výstražné zařízení Elvy VOAZ na střeše vozu je na přední masce a v zadních rozích nástavby doplněno vždy o dvojici LED zábleskových modulů modré barvy.
Aktuality e-mailem