Rok proměn naší CASky


Z naší činnosti - 07.07.2008



Jak jsme již

informovali, vozidlo absolvovalo výměnu motoru, převodovky a řízení – vše z řady MT. Dále byl přestavěn systém brzd – z jednookruhového na dovouokruhový. Zároveò s touto přestavbou byly na

naše přání vyrobeny dvě skříně s výklopnými dveřmi v bocích nástavby (za inspiraci a fotonávod, jak na to, děkuji Soptíkovi z Horního Maršova).

Vozidlu jsme ovšem během onoho

roku, co se nám vrátilo, nedali pokoj a neustále jsme upravovali a upravovali, tamto uřezali, tamto přivařili – prostě se jako u většiny sborů s výborným starším vozem stále něco vylepšuje.

První na řadu přišel nátěr vnitřní strany dveří nástavby a za ním následoval jeden z větších kroků – vyčalounění nových skříní. Jakmile byly skříně hotovy,

vrhli jsme se na montáž úchytů na dýchací techniku, pro níž jsme právě tyto prostory ještě před jejich samotnou výrobou plánovali. S těmito úpravami souvisela i

montáž zářivek na výklopné dveře pro osvětlení prostoru u vozidla. Dalším prvkem, který jsme do nástavby přidali, byly nerezové koše na různorodý materiál,

počínaje hadicemi D, přes vazáky a konče PET lahvemi s minerálkou.

Nemůžu nezmínit drobné kosmetické a praktické úpravy, jako je montáž ochranné

mřížky majáků a rekonstrukce držáků zrcátek, vyvedení přípojky pro plnění tlakovým vzduchem k přední stupačce namísto původního umístění u té zadní nebo

výměna části rozvodů vzduchu ve vozidle z kovových trubek za plastové tlakové hadice.

Složitější úkoly nás čekaly v zadní části nástavby. Prvním z nich bylo <a href="foto.php?

cid=316">vytažení výfuku nad úroveò střechy nástavby. Důvod této úpravy byl prostý – originální vyvedení výfuku nebylo zrovna ideálním řešením z hlediska výskytu zplodin blízko vozidla a

pracoviště strojníka. Operace se – možná ne úplně „fajnšmekrovsky“ – zdařila a cíl byl splněn, a už je provedení třeba i trochu méně správné. V této oblasti je ještě v přípravě nerezový nástavec

bránící spálení o výfuk a usměròující vývod zplodin mimo půdorys vozidla.

Druhým úkolem souvisejícím se zadní části byla nejnovější úprava – vyvedení

výtlaků z čerpadla pod nástavbu (a tím i uvolnění zadních bočních skříní pro další využití) a výměna současných ventilů za kulové. Součástí této úpravy bylo vyvedení „odbočky“ se samostatným

kulovým ventilem pro hadici C s turboproudnicí k jednomu z výtlaků. Tato větev je stále zavodněná a slouží pro rychlý zásah. Levá zadní skříò bude po dodělání podlahy využita pro další technické

prostředky.

I nadále máme v oblasti úprav spoustu plánů – a už jde o kompletní reorganizaci umístění technických prostředků v levé přední skříni – včetně výroby nových úchytů,

popřípadě regálů, stejně jako nové uchycení motorové pily, vývod pro asanační lištu k přednímu nárazníku, výroba podlahy v pravé zadní skříni, předělání řazení „půlek“ z pneumatického na

elektropneumatické, montáž reproduktoru a mikrofonu radiostanice do prostoru čerpadla, rekonstrukce osvětlení prostor nástavby – stejně jako v případě bočních skříní budou i v ostatních zářivky,

drobné nátěry, zatmelení děr po původních zrcátkách a podobné „drbky“. Vše bez časového plánu a některé ze zmiòovaných věcí zatím jen ve stádiu úvah – jde především o náladu a chu :-) Co se týče

výbavy vozidla – příští rok se uvažuje o nákupu navijáku a v další pětiletce o výměně výstražných světel za světla s LED diodami.

Na vozidle, jehož nástavba byla vyrobena pro

převoz vody a hadic je vzhledem k současným požadavkům na hasiče kladeným stále co dělat, ale všechna činnost přináší ovoce a vozidlo nám slouží věrně a spolehlivě.