Naše CAS prošla přestavbou na typ MTHP
V pondělí 19. března si naši Š706
RTHP CAS25 odvezli „páni doktoři“ na transplantaci srdce a jemu blízkých orgánů. Proběhla výměna motoru za motor Liaz M634 a desetistupòovou převodovku Praga. Zároveò došlo k výměně řízení
za hydraulické řízení Technometra – všechny tři součásti
z vozidel řady MT. Z naší CASky tedy je v podstatě MTHP :-)
Dále byly provedeny drobné úpravy a dodělávky, jako např. převedení
podtlakových houkaček na elektropneumatický ventil, oprava čalounění a sedadel v interiéru, výměna pneumatik, výměna hlavních světlometů za halogenové, nové držáky zrcátek včetně ochranných
košů, dve nové skříně v bocích nástavby, výměna brzdového obložení, výfuku, přestavba na dvouokruhový systém brzd a celková revize mazací a vzduchové soustavy vozidla. K zadní levé stupačce byl
vyveden plnící otvor vzduchové soustavy. Přestavbu provedla firma L-Trans z Rožnova pod Radhoštěm a vyšla se vším všudy na přibližně 300 tisíc korun.<br
/>
Po roce od přestavby se mnohé změnilo – např. držáky zrcátek vzaly za své při lesním požáru a pracuje se na nových, přívod pro plnění vzduchu byl předělán k přední stupačce,
výfuk vyveden nad nástavbu a jak uvidíte v brzkých dnech, stále se
něco děje :-)
A co je tedy podrobněji nového?
Motor Liaz M634 je čtyřdobý,
kapalinou chlazený řadový šestiválec s rozvodem OHV s přímým vstřikem paliva. Výkon motoru je 156 kW při 2000 ot./min. (starý motor měl 117 kW/1900 ot.), nejvyšší kroutící moment pak 752 Nm při
1400 ot/min (u starého motoru 650 Nm).
Převodovka je typ Praga 10 P 80 s rozváděcí skříní s ozubenými koly
s převodem 1,363, kterými je hnací moment převáděn na kloubový
křídel a
dále do rozvodovky přední nápravy. Počet převodových stupòů je 10 +
2 zpětné.
Na rozváděcí skříni je namontovaná skříòka pomocného pohonu pro
účelovou nástavbu. řazení pomocného pohonu
je pneumatické z kabiny řidiče při vyšlápnutí spojky. Z příruby
pomocného pohonu lze odebírat max. kroutící moment 500 Nm.
Spojka je jednokotoučová, suchá s osinkovým obložením,
se vzduchokapalinovým posilovačem.
řízení je levostranné, hydraulické, monoblokové, sloupkové.
Brzdy jsou vzduchové, dvouokruhové.
Aktuality e-mailem